سفارش تبلیغ
صبا ویژن

ظروف غذاخوری چندبار مصرف حذف سطل زباله را هدف قرار می دهند

قبل از همه گیر شدن ویروس کرونا به تعطیلی گسترده رستوران ها ، غلاف سبد غذایی در مرکز شهر پورتلند یکی از محبوب ترین مکان ها برای ناهار بود. هنگامی که کارگران گرسنه تاکو ، برگر سبزیجات و غذای خود را به پایان رساندند ، سطل های زباله مملو از ظروف غذاخوری شد. به گفته آژانس حفاظت از محیط زیست ایالات متحده ، ما سالانه 80.1 میلیون تن ظروف و بسته بندی را در ایالات متحده پرتاب می کنیم .

حفاری عمیق تر

میوه تازه در ظروف پلاستیکی روی قفسه های مواد غذایی
بسته بندی مواد غذایی

Jocelyn Gaudi Quarrell ، مالک و مدیر عامل GoBox می گوید: "مردم مایل به پرداخت هزینه خدمات هستند."

Go Box در سال 2015 شروع به ارائه ظروف غذاخوری مجدد در سبدهای غذایی کرد. این برنامه شامل 110 رستوران و فروشندگان غذا در سراسر پورتلند شده است.

مصرف کنندگان اشتراک های ماهانه را خریداری می کنند که از 3.95 دلار در ماه شروع می شود و یک کد QR به فروشندگان مواد غذایی نشان می دهد تا سفارشات خود را در ظروف قابل استفاده مجدد بسته بندی کنند. ظروف استفاده شده در جعبه های رها شده در رستوران ها و شرکای شرکت کننده مانند مغازه های دوچرخه سواری و بانک ها ذخیره می شوند. Go Box ظرف قابل استفاده مجدد را قبل از ذخیره سازی مجدد با فروشندگان شستشو و استریل می کند. در ماه فوریه ، این استارتاپ 2586 ظرف را شستشو داد و پلاستیک های یکبار مصرف را از جریان زباله خارج کرد.

کوارل می گوید: "ما می خواهیم انتخاب مجدد برای مردم را برای مردم آسان کنیم." "وقتی کار را آسان می کنید ، به سرعت همه جا پیدا می شود." ظروف غذاخوری چندبار مصرف ممکن است هنوز فراگیر نباشند - اما تعداد فزاینده ای از برنامه ها در حال کار هستند تا علیرغم چالش های همه گیری فعلی ، آنها را فراگیرتر کند.

آینده Takeout

هنگامی که Wisebox در ماه فوریه یک برنامه آزمایشی ظروف برداشت مجدد را در تورنتو راه اندازی کرد ، بث شورپیچی بنیانگذار آن نگران بود که ممکن است علاقه کافی برای موفقیت در آن وجود نداشته باشد. در دو هفته اول ، 15 رستوران برای شرکت ثبت نام کردند - و 25 رستوران دیگر بعداً برای پیوستن به آنها تماس گرفتند - و 50 ظروف غذاخوری قابل استفاده مجدد بررسی شده است و به شورپیکی ثابت می کند که مصرف کنندگان تشنه تغییر هستند.

این برنامه که مبلغ 5 دلار بازپرداخت برای هر ظرف دریافت می کند ، تا پایان سال 100 رستوران (و تا پایان 2021 200 رستوران دیگر) را هدف قرار می داد. Wisebox در ابتدا هدف آرزویی خود را صرفه جویی 1 میلیون ظروف غذاخوری [از جریان زباله] تعیین کرد.

 

مطالب پیشنهادی:

مزایای استفاده از پلاستیک بازیافت شده

جایگزین های سازگار با محیط زیست برای بطری های پلاستیکی آب یکبار

 

شورپیکی می گوید: "ما فکر می کنیم اگر درصد کمی از مردم تورنتونی به جای ظروف یکبار مصرف از Wisebox استفاده کنند ، می توانیم یک میلیون ظروف یکبار مصرف را که در یک سال ذخیره شده است ، مورد استفاده قرار دهیم."

در سانفرانسیسکو ، Dispatch Goods با Yelp همکاری کرد تا برنامه ظروف قابل استفاده مجدد خود را در اکتبر 2019 اجرا کند. ظروف در سه رستوران محلی و یک کامیون مواد غذایی موجود است که مکانهای محبوب ناهار کارکنان هستند. در طول اولین ماه آزمایشی ، حدود 4780 جعبه پلاستیکی یکبار مصرف از محل دفن زباله خارج شد. لیندسی هول ، بنیانگذار و مدیرعامل ، معتقد است که هر مشارکت شرکتی می تواند سالانه تا 10 هزار ظروف غذاخوری را ذخیره کند.

ملاحظات مادی

انتقال از پلاستیک های یکبار مصرف به معنای حذف کامل پلاستیک نیست.

Go Box از ظروف ساخته شده از پلی پروپیلن شماره 5 بدون BPA استفاده می کند. کوارل اذعان می کند که ظروف ساخته شده در چین از پلاستیک های بکر هستند اما تجزیه و تحلیل چرخه زندگی داخلی آنها نشان می دهد که برای مقابله با تاثیرات تولید و حمل و نقل محیطی 30 مورد استفاده می شود. هر ظرف می تواند 1000 بار قبل از نیاز به تعویض استفاده شود.

Wisebox همچنین برای برنامه جدید خود از ظروف پلاستیکی استفاده می کند. این تیم گزینه هایی از بامبو تا بیوپلاستیک را مورد بررسی قرار داد و بر اساس معیارهایی مانند چرخه عمر ، دوام و انتقال حرارت ، پلی پروپیلن بهترین گزینه بود.

Surpicki می گوید: "این واقعیت که ما از یک ظرف پلاستیکی استفاده می کنیم برای برخی از افراد نگران کننده است ... و ما کنایه را تشخیص می دهیم." "ما امیدواریم که بتوانیم محصول را بهبود بخشیم ، اما این چیزی است که در حال حاضر بهترین کار را می کند." Dispatch Goods از ظروف فولادی ضد زنگ با درب های سیلیکونی استفاده کرد. هول اذعان می کند که ظروف برای استفاده در رستوران طراحی نشده اند و او با تولید کننده مستقر در کالیفرنیا همکاری می کند تا تغییراتی را ایجاد کند که به آنها اجازه می دهد ظرف ها را داخل یکدیگر قرار دهند تا در رستوران ها فضا ذخیره شود. او معتقد است تلاش اضافی ارزشش را دارد و می افزاید: "ما می خواهیم پلاستیک را از کل زنجیره تامین خود حذف کنیم."

نگرانی های مربوط به ویروس کرونا

همه گیری ویروس کرونا باعث شده است شرکت هایی مانند Dispatch Goods اهداف خود را تحقق بخشند. هنگامی که ویروس شیوع پیدا کرد ، هول قرار بود برنامه کانتینرهای قابل استفاده مجدد را برای سه شرکت دیگر در مرکز شهر سان فرانسیسکو گسترش دهد ، رستوران ها را ببندد و کارکنان را مجبور به کار از خانه کند.

هول می گوید: "زباله به شدت بالا می رود [زیرا افراد بیشتری سفارش غذا را می دهند]". "این برای ما که در حال مبارزه با آن هستیم وحشتناک است."

در پورتلند ، اکثر شرکای غذایی که با GoBox کار می کردند به دلیل همه گیری بسته شده اند ، که منجر به کاهش قابل توجه استفاده از ظروف غذاخوری مجدد می شود. اگرچه موارد قابل استفاده مجدد در برنامه های تحویل شخص ثالث ادغام نشده است ، Quarrell خاطرنشان می کند که سفارشات ماندن در خانه باعث می شود که کاربران نتوانند ظروف خود را به سایتهای رهاسازی عمومی بازگردانند.

ترس از اینکه کیسه های قابل استفاده مجدد می تواند ویروس کرونا را گسترش دهد ، مصرف کنندگان را به سمت پلاستیک سوق داد. تحقیقی که نشان داد COVID-19 می تواند روی پلاستیک پایدار باشد باعث شد چندین ایالت از جمله مین ، نیوهمپشایر و نیویورک ممنوعیت کیسه های پلاستیکی خود را لغو یا به تعویق بیاندازند.

کوارل می افزاید: "اطمینان کاملی در نیاز به خدمات ما پس از همه گیری وجود دارد ، به ویژه اینکه ما از تلاش های فعلی صنعت پلاستیک برای لابی نادرست محصولات یکبار مصرف به عنوان بهداشتی بیشتر از استفاده مجدد آگاه هستیم."

زباله ها رو به افزایش است [زیرا افراد بیشتری سفارش غذا خوری می دهند]. برای ما که در حال مبارزه با آن هستیم وحشتناک است.

لیندسی هول

رسیدن به فراتر از رستوران ها

این برنامه ها هنوز جدید هستند - و ویروس کرونا تلاش ها را برای ادغام ظروف قابل استفاده مجدد در عملیات رستوران متوقف کرده است - اما بنیانگذاران در حال حاضر به دنبال راه هایی برای گسترش دسترسی خود هستند.

با توجه به این که حدود 44 میلیون آمریکایی از برنامه های تحویل غذا مانند UberEats ، DoorDash و Postmates استفاده می کنند - این تعداد پیش بینی می شود تا سال 2023 به 60 میلیون برسد. ظروف قابل استفاده مجدد را برای تحویل غذا در دسترس قرار دهید. Wisebox همچنین امیدوار است برنامه خود را برای سفارشات آنلاین گسترش دهد.

DeliverZero ، یک سرویس کوچک تحویل غذا در بروکلین ، نیویورک ، از ظروف قابل استفاده مجدد استفاده می کند. همچنین در نیویورک ، رستوران Dig Canteen by Dig را برای ارائه جعبه های قابل استفاده مجدد در ازای هزینه 3 دلار ماهانه راه اندازی کرد .

آگاتا راد ، بنیانگذار Wisebox می گوید: "صنایع زیادی وجود دارد که از ظروف غذاخوری استفاده می کنند که در فضای رستوران نیست." "[ما تعجب می کنیم] آیا می توانیم آن صنعت را مختل کنیم؟"

Eco-Takeouts ظروف غذاخوری قابل استفاده مجدد را برای کافه تریا در شرکت ها ، بیمارستان ها و دانشگاه ها فراهم می کند. دانشگاه اوهایو ، دانشگاه استونی بروک و دانشگاه وندربیلت از جمله مدارسی هستند که ظروف قابل استفاده مجدد را در سفره خانه های خود ارائه می دهند.

در پورتلند ، Go Box به 13 مکان از جمله بقال محلی New Seasons Markets گسترش یافته است و Quarrell در حال بررسی قراردادهای صدور مجوز برای آوردن Go Box به شهرهای دیگر است. کوارل اذعان می کند که آینده نامشخص است: ممکن است ماه ها قبل از بازگشت کارگران به دفاتر خود (و عادت های معمول در گرفتن غذا برای صرف ناهار) بگذرد. بسیاری از رستوران های تعطیل شده در طول همه گیری ممکن است دوباره باز نشوند. و نرخ بیکاری بالا می تواند به معنای تمایل کمتر برای هزینه کردن پول برای اشتراک کانتینرهای قابل مصرف مجدد باشد.

با این حال ، او می گوید: "مردم در سراسر جهان به دنبال راه حل محلی برای پلاستیک های یکبار مصرف هستند [و] ما در حال طوفان فکری هستیم که چگونه می توانیم خدمات خود را برای حمایت بهتر از جامعه غذا و نوشیدنی محلی هنگامی که آنها قادر به بازگشایی هستند ، توسعه دهیم. به ما فرصتی را برای ایجاد تاب آوری برای جامعه خود با تقویت اقتصاد دایره ای محلی می بینیم. "