سفارش تبلیغ
صبا ویژن

روند رشد برای صنعت مخازن ذخیره سازی برای سال 1401

یک سال بزرگ برای ذخیره سازی صنعتی

سال بزرگ برای ذخیره سازی صنعتی

این روندها نشان می دهد که سال 1401 سال بزرگی برای صاحبان مخازن ذخیره سازی صنعتی خواهد بود . با بسیاری از شاخص‌ها که نشان می‌دهد صنعت مخازن ذخیره‌سازی در سال 1401 و پس از آن به رشد خود ادامه خواهد داد، تولیدکنندگان مخازن ذخیره‌سازی و همچنین کسانی که به دنبال سرمایه‌گذاری در این صنعت هستند، چشم انتظار زیادی هستند.

در چند سال گذشته، مخازن ذخیره سازی صنعتی به طور تصاعدی افزایش یافته است و سال 1401 نیز از این قاعده مستثنی نخواهد بود. با تغییر زمان و آگاهی مردم، برخی از روندهای برتر وجود خواهد داشت که بر صنعت تأثیر می گذارد.

سوخت های پاک کننده و سبک تر

ذخیره سازی سوخت به تدریج به بخش عمده ای از صنعت مخازن ذخیره سازی تبدیل شده است. به ویژه، تقاضای عظیم برای سوخت‌های پاک‌تر، سبک‌تر و جایگزین در محیط‌زیست، امروزه بیشتر و بیشتر مورد توجه قرار گرفته است، بیش از ذخیره‌سازی محصولاتی مانند نفت خام، که قبلاً بر صنعت مخازن ذخیره‌سازی حاکم بود.

تغییر به سمت سوخت های تصفیه شده بیشتر تا حد زیادی با افزایش مقررات دولتی در مورد سوخت های سنگین تر و قوانین سختگیرانه تر حفاظت از محیط زیست تحریک شده است. تقاضای مصرف کنندگان برای سوخت های سبک تر نیز افزایش یافته و نیاز بیشتری به راه حل های ذخیره سازی ایجاد کرده است.

به عبارت دیگر، تقاضا برای مخازن ذخیره سازی با ظرفیت ها و اندازه های مختلف برای برآورده ساختن این ترجیحات مصرف کننده بیشتر از همیشه است.

انعطاف پذیری بیشتر برای نیازهای ذخیره سازی

با توجه به افزایش تقاضا برای سوخت های پاک تر، راه حل های ذخیره سازی مورد نیاز محصولات متنوع تری است. یعنی: مشتریان بیشتر و بیشتری به انتخاب یک مخزن ذخیره با ویژگی انعطاف پذیر تمایل دارند.

از آنجا که تقاضا برای کالاها می تواند به سرعت تغییر کند، صاحب مخزن ذخیره سازی نوع محصول ذخیره سازی را تعیین نمی کند. به منظور به حداکثر رساندن سود، مالکان باید سعی کنند از دارایی های محدود خود برای انتخاب محصولات انعطاف پذیرتر استفاده کنند تا بتوانند هر چیزی را که می خواهند ذخیره کنند.

 

مطالب پیشنهادی:

5 سوالی که باید هنگام انتخاب مخزن آب از خود بپرسید

ذخیره آب بارش باران و نگهداری آن

 

افزایش سرمایه گذاری در ظرفیت ذخیره سازی

روندهای اخیر نشان می دهد که معامله گران بیشتر علاقه مند به سرمایه گذاری در ظرفیت ذخیره سازی هستند و توجه ویژه ای به صاحبان مخازن مستقل می شود . ظرفیت ذخیره سازی جریان درآمدی با ثبات تری نسبت به خرید مستقیم از جریان های کالایی بی ثبات تر ارائه می دهد، که معمولاً بیشتر در معرض نوسانات بازار هستند.

افزایش علاقه به سرمایه گذاری در ظرفیت ذخیره سازی را می توان به افزایش انعطاف پذیری که صاحبان مخازن ذخیره سازی صنعتی برای پایدارتر کردن درآمد خود استفاده می کنند نسبت داد.

 

 

صنعت مخازن ذخیره سازی برای سال 2017

رشد ترمینال

با وجود نگرانی ها در مورد تولید و مصرف هیدروکربن، تقاضا برای سوخت های فسیلی در حال افزایش است. به نوبه خود، تقاضا برای راه حل های ذخیره سازی صنعتی برای این سوخت ها نیز در حال افزایش است. در نتیجه، امکانات ذخیره سازی بزرگتر و بیشتر می شود.

افزایش تقاضا برای ظرفیت ذخیره سازی توسط عوامل متعددی تسهیل شده است. عدم تعادل بین عرضه و تقاضای جهانی برای فرآورده های نفتی وجود دارد. این بدان معناست که افزایش تقاضا برای راه حل های ذخیره سازی برای کمک به سازگاری با این نابرابری وجود دارد.

علاوه بر این، افزایش مقررات دولتی تجارت بین‌الملل باعث کاهش سرعت حمل و نقل فرآورده‌های نفتی از مرزهای ملی شده و در نتیجه نیاز بیشتری به مخازن ذخیره‌سازی در بنادر و گذرگاه‌های بین‌المللی وجود دارد.

رشد در آفریقا

اگرچه صنعت مخازن ذخیره سازی صنعتی برای چندین دهه در آفریقا وجود داشته است، اما در چند سال گذشته شاهد رشد انفجاری بوده است. افزایش ثبات سیاسی در بسیاری از کشورها و همچنین کشف ذخایر هیدروکربنی قابل توجه به این معنی است که عرضه فرآورده های نفتی به بازارهای بین المللی بسیار افزایش یافته است. رشد جمعیت در سراسر قاره نیز تقاضا برای این محصولات را در آفریقا افزایش داده است.

به نوبه خود، تقاضا برای راه حل های ذخیره سازی افزایش یافته است. به عنوان مثال، سواحل شرقی آفریقا که مستقیم ترین مسیرهای تجاری مبتنی بر اقیانوس را به اروپا و قاره آمریکا ارائه می دهد، شاهد عملیاتی شدن تعدادی از تأسیسات ذخیره سازی جدید در سال 1401 بود.